نوشته شده توسط : ali

شرکت‏ها‎ی که موضوع فعالیت آنها در زمینه کامپیوتر باشد، شرکت رایانه‎ای نام دارند.شرکت‏ها‎ی رایانه‎ای براساس تصمیمات متخذه ثبت نیاز به اخذ مجوز از دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک ندارند

تعریف شرکت رایانه ای

شرکت‏ها‎ی که موضوع فعالیت آنها در زمینه کامپیوتر اعم از سخت افزار و نرم افزار باشد، شرکت رایانه‎ای نام دارند.

نکته : اگر حیطه فعالیت شرکت‏ها‎ی رایانه‎ای به شرح زیر باشد برای ثبت شرکت در شرف تاسیس، ابتدا باید از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه مجوز مربوطه اخذ گردد و سپس سایر مراحل ثبت شرکت طی شود.

اخذ مجوز برای شرکت رایانه ای

شرکت‏ها‎ی رایانه‎ای براساس تصمیمات متخذه ثبت از تاریخ ۲۶/۵/۷۶ به بعد نیاز به اخذ مجوز از دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک را نداشته و متقاضیان می‎توانند بدون کسب مجوز نسبت به ثبت شرکت اقدام کنند و پس از ثبت برای احراز صلاحیت و طبقه بندی شرکت خود به این دبیرخانه مراجعه و براساس ضوابط اقدامات لازم را مبذول نمایند. این امر به منظور تسهیل در کار مراجعین و همچنین سیاست‏ها‎ی اداره کل ثبت شرکت‍ها مبنی بر حذف موانع و محدودیت‍‎های موجود در فرآیند ثبت شرکت‍ها صورت گرفته است که باید مراتب به تمامی ادارات ثبت شرکت‍ها در اقصی نقاط کشور ابلاغ شود تا مسئولین ذیربط از طلب مجوز از شرکت‎های رایانه‎ای خودداری نمایند.

 

در عین حال شرکت‍هایی که موضوع فعالیت آنها منحصراً در زمینه انفورماتیک بوده و مدیرعامل شرکت واجد شرایط تصدی پست مدیرعاملی یک شرکت رایانه‎ای باشد (دارای حداقل دارای لیسانس در زمینه انفورماتیک و یا دارای لیسانس در سایر رشته‌های فنی مهندسی و حداقل سه سال تجربه کار مفید کامپیوتری باشد)، پس از ثبت شرکت از سوی این شورا، احراز صلاحیت و طبقه‎بندی می‎شوند.

 

تمامی شرکت‏ها‎ی رایانه‎ای که برای انجام فعالیت‌های مشاوره، نظارت، طراحی، تولید، نصب و راه‌اندازی، توسعه، پشتیبانی و آموزش سیستم‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه‌های اطلاع‌رسانی و نظایر آن تشکیل می‌شوند، مکلفند پس از ثبت شرکت و قبل از شروع فعالیت به نظام صنفی استان خود مراجعه و مجوز فعالیت اخذ نمایند.

 

تبصره : شرکت‌هایی که قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای استان تشکیل شده‌اند، موظفند حداکثر ظرف مدت ۶ ماه پس از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای، مجوز فعالیت اخذ نمایند. پس از سپری شدن زمان مشخص شده، هیچ شرکت رایانه‎ای بدون داشتن مجوز فعالیت مجاز به ادامه کار نخواهد بود.

 
شرایط عضویت شرکت‏ها‎ی رایانه ای در نظام صنفی رایانه ای استان

بر طبق اساسنامه شرکت، موضوع فعالیت شرکت صرفاً یکی از فعالیت‌های رایانه‌ای مندرج در بند ۱ باشد. مدیرعامل آن دارای مدرک حداقل کارشناسی در رشته‏ها‎ی مرتبط باشند.

 

تبصره ۱ : مدیرانی که قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای استان در شرکت خود سمت مدیریت عامل را داشته‌اند، از این قاعده مستثنی خواهند بود.

 

تبصره ۲ : در صورتی که مدیرعامل مدرک کارشناسی نداشته باشد، باید شامل یکی از موارد زیر باشد

 

شرکت رایانه‎ای در استان مربوطه ثبت شده باشند. مرکز اصلی شرکت در استان مربوطه باشد.

 

تبصره : شرکت‌هایی که در یک استان مستقر شده‎اند اما شعبه خود را در دیگر استانها ایجاد نموده‎اند، برای شعبه‏ های‎ استانی نیازی به اخذ مجوز ندارند اما موظفند مراتب تشکیل شعبه‌های خود را به نظام صنفی استانی که شعبه در آن قرار گرفته است، اطلاع دهند تا در فهرست شرکتهای دارای مجوز فعالیت آن استان قرار گیرند و بدون حق رای در مجامع نظام صنفی رایانه‌ای آن استان شرکت نمایند. شرکت‌های رایانه‎ای متقاضی برای دریافت مجوز فعالیت می‎توانند به صورت اینترنتی نیز مدارک خود را تکمیل و ثبت نام نمایند که برای این امر باید وارد زیرپورتال استانی خود شده و به شکل زیر عمل نمایند.

 

کپی آخرین اظهارنامه مالیاتی

کپی رتبه‌بندی شورای عالی انفورماتیک

 

اسکن تمامی مدارک شرکت: روزنامه رسمی آگهی تاسیس؛ روزنامه رسمی آگهی تغییرات؛ کپی شناسنامه مدیرعامل؛ کپی مدرک تحصیلی مدیرعامل؛ کپی اساسنامه

 

چنانچه شرکت رایانه‏ای تازه تاسیس می‎باشد، کپی لیست بیمه و در صورت نداشتن لیست بیمه، نامه‌ای مبنی بر تمام وقت بودن مدیرعامل و اشتغال در شرکت

 

نکته : تمامی مدارک باید به صورت فایل pdf بارگذاری شود.

 

نظام صنفی رایانه‌ای استانی تقاضاهای رسیده را ظرف مدت ۱۵ روز بررسی و نظر خود را اعلام و در صورتی که عضویت برای شرکت‌های تازه تاسیس تایید شود، مجوز فعالیت موقت یک ساله ظرف مدت ۱۵ روز صادر می‎کند. چنانچه عضویت تایید نشود، علل عدم تایید به همراه موارد مغایرت مشخص و ظرف مهلت مذکور اعلام می‎گردد.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

جهت اخذ نمایندگی شرکتهای خارجی نیاز به گذراندن مراحل مشخص شده و تهیه مدارک مربوطه می باشد. در این مقاله اطلاعات لازم به عنوان راهنما شرح داده شده است .اولین گام برای این منظور مکاتبه با شخص حقوقی خارجی می باشد که باید به بهترین شکل انجام داده شود. مرحله دوم برای گرفتن نمایندگی شرکتهای خارجی دریافت تاییدیه از وزارت امور خارجه ایران می باشد و هم چنین این وزارت مسئول بررسی و تایید تمامی مدارک شخص حقوقی یا حقیقی خارجی از جمله آگهی تاسیس، روزنامه رسمی و اساسنامه ی آن که به زبان فارسی ترجمه شده است می باشد. اشخاص حقیقی یا حقوقی که تمایل به اخذ نمایندگی دارند باید در زمینه ی کاری مشترک، دارای تخصص و سابقه کار بوده و هم چنین در مکاتبات خود شرایط مالی و توجیهات اقتصادی و سودآوری حاصل از دریافت نمایندگی شرکتهای خارجی را به طور کامل بیان نموده و به نتیجه برسانند.

 
روش اخذ نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران در شرکتهای ثبتی

 
 اگر بخواهیم به طور دقیق تر این موضوع را شرح دهیم ابتدا باید تفاوت بین شعبه خارجی و نمایندگی خارجی را مشخص سازیم، شعبه واحدی از یک شرکت می باشد که در منطقه ی دیگری فعالیت می نماید و خدماتی که ارائه  میدهد کاملا مطابق با خدمات و محصولات واحد اصلی است. دارای اختیارات محدود است و میزان استقلال آن توسط واحد اصلی تعیین می شود اما در مورد نمایندگی شرکتهای خارجی، شرایط متفاوت است برای مثال فاصله جفرافیایی بیشتر بوده و تمامی مسئولیت های نظارتی و حقوقی برعهده ی خود نمایندگی است و البته از لحاظ کاری بخشی از وظایف واحد اصلی به این واحد اختصاص داده میشود.

 
روش اخذ نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران

 
برای اینکار مراجعه به اداره ثبت شرکتها لازم می باشد. کلیه مراحل توسط خود شخص حقیقی یا حقوقی متقاضی نمایندگی و یا از طریق یک شرکت ثبتی قابل انجام و پیگیری است . در وهله ی اول تعیین نام دارای اهمیت می باشد و باید کاملا مطابق با نام واحد اصلی  باشد و هیچگونه تغییر، ویرایش یا ترجمه ای صورت نگیرد .عبارت نمایندگی یا شعبه باید حتما ذکر شود . ورود اطلاعات لازم برای ثبت نمایندگی شرکتهای خارجی به صورت مکانیزه انجام می شود .کلیه ی مدارک باید به واحد پذیرش تاسیس تحویل داده شود و یک رسید دریافت گردد که شامل تاریخ تعیین شده برای مراجعه ی بعدی است . در این تاریخ نتیجه و موافقت با اخذ نمایندگی مشخص می گردد . پس از آن در مرحله ی کارشناسی نیاز به دریافت مجوز های لازم تشخیص داده شده و اگر لازم باشد نامه ی استعلام و اخذ آن صادر می شود، در غیر این صورت صحت اطلاعات تایید شده و پیشنویس آگهی تاسیس نمایندگی شرکتهای خارجی صادر می شود .در مرحله ی بعد لازم است که تمامی وجوه لازم و هزینه ها پرداخت گردند . در پایان، پیش نویس جهت امضای نهایی و گواهی  ” ثبت با سند برابر است ” در اداره کل ثبت شرکتها تکمیل می گردد و شماره ی ثبت و شناسه ملی اعطا می شود. یک نسخه از آگهی تاسیس نمایندگی شرکتهای خارجی به واحد روابط عمومی این اداره باید تحویل داده شود تا در روزنامه های کثیرالانتشار درج گردد.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

نقشه بردای به منظور اجرا و نظارت بر پروژه های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمانی، راه‌سازی، پل‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و … شکل گرفته است. شرکتهای نقشه برداری نیز با داشتن پرسنلی متخصص از نقشه برداران در جهت انجام این پژوه ها به نحو احسن شکل گرفته اند. از آنجایی که گاهی ممکن است برخی از افراد سود جو اقدام به تاسیس شرکت نقشه برداری نمایند در حالی هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارند، لذا ثبت شرکت نقشه برداری ضرورت پیدا می کند تا شرکتهای قانونی از غیرقانونی متمایز شود.

ثبت شرکت نقشه برداری | شرکت نقشه برداری

نقشه بردای به منظور اجرا و نظارت بر پروژه های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمانی، راه‌سازی، پل‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و … شکل گرفته است. شرکتهای نقشه برداری نیز با داشتن پرسنلی متخصص از نقشه برداران در جهت انجام این پژوه ها به نحو احسن شکل گرفته اند.

شرکتهای نقشه برداری در ساخت سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل‌های مخابرات، ساختمان‌های مقاوم در مقابل زلزله، سیل و آتش و نیروگاههای برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز و … کار می کنند. مهندسانی که در شرکت نقشه برداری مشغول به کار هستند، مسوولیتهای متفاوتی از قبیل طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرای طرحهای مختلف عمرانی را بر عهده می گیرند.

از آنجایی که گاهی ممکن است برخی از افراد سود جو اقدام به تاسیس شرکت نقشه برداری نمایند در حالی هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارند، لذا ثبت شرکت نقشه برداری ضرورت پیدا می کند تا شرکتهای قانونی از غیرقانونی متمایز شود.

 
شرایط ثبت شرکت نقشه برداری


        تعیین میزان سرمایه شرکت شرکت نقشه برداری

        برای ثبت شرکت نقشه برداری به یک ماه کاری نیاز است

        وجود حد اقل دو نفر عضو برای تشکیل شرکت نقشه برداری ضرورت دارد.

        داشتن ۱۰۰ هزار تومان سرمایه اولیه برای تشکیل شرکت ، الزامی می باشد.

        ۳۵ درصد از سرمایه نقدی شرکت باید در ابتدای کار پرداخت شود و برای پرداخت باقی مانده سرمایه شرکت ، باید تعهد داده شود.

        تعداد اعضای هیئت مدیره ، سمت آنها و میزان سهم الشرکه هر یک از شرکا در شرکت نقشه برداری باید مشخص شود.


ثبت شرکت نقشه برداری می تواند به دو شکل حضوری و غیرحضوری (اینترنتی) انجام شود که در زیر به شرح هر یک می‎پردازیم:

 
۱ – نحوه ثبت شرکت نقشه برداری بصورت حضوری

 

        برای ثبت شرکت نقشه برداری بصورت حضوری باید مراحل زیر را پشت سر نهاد:

        در گام اول متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به اداره کل ثبت شرکت ها ارائه دهد که می‎تواند به شکل حضوری و یا از طریق پست صورت گیرد.

        پس از دریافت پرونده به همراه برگه نام به موکل به منظور افتتاح حساب بانکی بنام شرکت توسط اداره ثبت، پرونده مورد بررسی می شود.

        تعیین نهایی نام برای شرکت نقشه برداری پس از ۴ روز کاری انجام می شود. اگر نام‎ها‎ی انتخاب شده متقاضی، مردود شناخته شود به متقاضی اطلاع داده می شود که در این صورت وی موظف خواهد بود تا نام دیگری را انتخاب نماید.

        پس از تایید موضوع توسط اداره ثبت، پس از ۷ روز مدارک واصله دفتر نویسی می‎شود. ذکر شماره شرکت و آگهی تاسیس به مدت ۳ الی ۵ روز صورت می‎گیرد. روزنامه رسمی ۱۵ روز پس از آگهی تاسیس توسط پست، به آدرس شرکت ارسال می‎گردد.

 

 
۲ – مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت نقشه برداری

 

        کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه گواهی عدم سوء سابقه مدیرعامل، اعضاء هیئت مدیره و تمامی اعضای شرکت نقشه برداری

        تکمیل فرمهای مربوطه در سایت و سپس پرینت این فرمها برای تحویل به شرکت که شامل مشخصات اعضای هیات مدیر، میزان سرمایه شرکت، می‎باشد

        تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت نقشه برداری به همراه ذکر آدرس شرکت

        مشخص کردن مدیران شرکت و سمت هر یک از آنها؛ از قبیل مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، نائب رئیس هیئت مدیره و تعیین بازرسین شرکت در شرکتهای سهامی خاص که در فیلد مربوطه وارد می‎شود.

        امضای اقرارنامه شرکت

        ارائه تمامی مدارک شرکت اعم از اساسنامه، اظهارنامه و شرکتنامه

        مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت نقشه برداری

        تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور بواسطه وکیل انجام می‎شود

 
۳ – نحوه ثبت شرکت به صورت غیرحضوری

 

        در گام اول باید به سامانه اینترنتی تعیین شده از سوی اداره ثبت شرکتها مراجعه کنید و ثبت نام اولیه را انجام دهید.

        پس از این مرحله به ایمیل خود رفته و لینک فعالسازی موجود در پیغام را دریافت و با کلیک کردن بر روی آن، وارد سامانه شوید.

        پس از پایان یافتن ثبت نام در سایت اداره ثبت شرکتها، می‎توانید مدارک فوق الذکر را که قبلا اسکن نموده اید را  در سایت بارگذاری کنید.

        در این مرحله فرم‎ها‎ی مربوطه باید تکمیل شوند و سپس بر روی قسمت ذخیره اطلاعات کلیک نمایید.

        هزینه‎ها‎ی ارزیابی‌های کارشناسی می‎تواند از طریق اینترنتی نیز پرداخت شود. این کار با وارد کردن شماره کارت و با داشتن رمز دوم و CVV2 صورت می گیرد.

        در پایان باید فرم‎هایی که تکمیل نموده اید را پرینت گرفته و به آدرس دفتر ثبت شرکتها ارسال کنید. این کار را می‎توانید از طریق اداره پست و بدون اینکه در اداره ثبت شرکتها حضور پیدا کنید، نیز انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

جهت ثبت ضمانتنامه شرکت در مناقصه چه مواردی باید صورت پذیرد ؟ تمام ضمانتنامه هایی که در مناقصه ارائه می‌گردند باید در حساب‌های انتظامی به ثبت برسند. به عبارت دیگر زمانی که یک شرکت در مناقصه‌ای حضور پیدا می‌کند و به عنوان برنده اعلام می‌شود، مبلغ ضمانت نامه و مبلغ وثیقه که همان ودیعه در نزد بانک است، باید مشخص شوند تا ثبت ضمانتنامه شرکت در مناقصه صورت بگیرد

مناقصه چیست؟

مناقصه روشی به منظور خرید کالا و یا ارائه خدمات می‌باشد که که تمامی ‌پیشنهادهای رسیده در یک زمان و در حضور پیشنهاد دهندگان مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس نازل‌ترین قیمت پذیرفته می‌شود. مناقصه برای دسترسی به دو مولفه اساسی در خرید کالا و خدمات، اجرا می‌شود. در این پروسه، یک رقابت انجام می‌شود که هدف از آن تامین کیفیت مورد نظر (طبق اسناد مناقصه) است و تعهدات موضوع معامله، به مناقصه‌گری که کم‌ترین قیمت را پیشنهاد نموده، واگذار می‌گردد.

بسیاری مناقصه و مزایده را در یک مفهوم می‌پندارند در حالی که در مزایده جای خریدار و فروشنده با یکدیگر عوض می‌شود. به عبارت دیگر خریدار تقاضای خود را برای کالا یا خدماتی پیشنهاد می‌دهد و سپس فروشندگان قیمت فروش خود را اعلام می‌نمایند. برای بدست آوردن معامله، قیمت محصول مرتبا کاهش می‌یابد تا نهایتا پایین‌ترین قیمت به عنوان برنده مزایده اعلام شود.

 
نحوه شرکت در مناقصه

برای برگزاری مناقصه وجود طرف مناقصه گزار و مناقصه گر (پیشنهاد دهنده) الزامی‌می‌باشد. مناقصه گر شخص حقوقی یا حقیقی است که اسناد مناقصه را دریافت و در مناقصه شرکت می‌نماید و مناقصه گزار نیز پشنهادها را بررسی می‌کند. در ارزیابی مالی به عنوان یکی از مهم‌ترین امور مناسب‌ترین قیمت‌ها را از بین پیشنهادهای که پذیرفته شده‌اند، انتخاب می‌شوند. بررسی شکلی نیز به منظور اطمینان از کامل بودن اسناد مناقصه و امضای آن‌ها و غیر مشروط و خوانا بودن پیشنهاد قیمت صورت می‌گیرد.

تضمین شرکت در مناقصه تنها زمانی قابل پذیرش است که مطابق با مفاد آخرین تصویب نامه هیات وزیران تهیه و هم زمان با سایر اسناد مناقصه تسلیم شده باشد. تمامی‌ مناقصه گران دعوت می‌شود تا نماینده قانونی خود را با معرفی نامه کتبی برای حضور در جلسه بازگشایی پاکت‌های مناقصه در زمان مقرر اعزام نمایند.

 
شرایط مناقصه

        یکی از شرایط تنظیم مناقصه ارائه پیشنهادها می‌باشد که باید در ۳ پاکت مجزا تنظیم و بصورت لاک و مهر ارائه شود.

         درج شماره مناقصه، نام دستگاه مناقصه گزار، نام و آدرس، تلفن مناقصه گر (پیشنهاد دهنده) بر روی پاکت‌ها الزامی‌است.

         شخصی که به عنوان برنده اول مناقصه انتخاب می‌شود، باید تمامی‌تعهدات و قردادهای لازم را با مناقصه‌گر انجام و تعهدات لازم را در این زمینه ارائه دهد. بدین منظور جهت انعقاد قرارداد باید یک فقره ضمانت‌نامه بانکی بابت تضمین انجام تعهدات معادل ۱۰% مبلغ کل قرارداد و در مهلت مقرر به نماینده مناقصه گزار ارائه دهد. در غیر این صورت طبق بند ۳-۱۲ عمل خواهد شد.

        هیچ یک از پیشنهاد دهندگان نمی‌توانند بیش از یک پیشنهاد قیمت داشته باشند. در غیر این صورت مطابق با  بند ۱-۱۲ با آنان رفتار خواهد شد.

        مناقصه‌گر یا پیشنهاد دهنده نباید مشمول قانون منع مداخله در معاملات دولتی باشد.

        ضمانت‌نامه بانکی که توسط برنده مناقصه ارائه می‌شود باید توسط یکی از بانک‌ها مورد قبول مناقصه گزار و بصورت غیر مشروط ـ غیر قابل انتقال ـ قابل تمدید و بنا به نظر نماینده مناقصه گزار صادر و از تاریخ صدور حداقل به مدت یک سال دارای اعتبار باشد.

        اگر تضمین انجام تعهدات ارائه شده توسط برنده مطابق با آخرین مصوبات هیات وزیران و مورد تائید کارفرما نباشد، حکم عدم تحویل تضمین انجام تعهدات خواهد بود که طبق بند ۳-۱۲ عمل می‌شود.

         اعتبار لازم برای اجرای موضوع مناقصه از طریق منابع مالی تامین می‌شود.

        افزایش یا کاهش ۲۵ درصد موضوع قرارداد طبق اعلام نماینده مناقصه گزار و در طول قرارداد امکان پذیر می‌گردد.

 
رسیدگی به شکایات مناقصه

    در صورتی که یکی از مناقصه گران نسبت به عدم اجرای مواردی از قانون برگزاری مناقصات معترض باشد، می‌تواند شکایات خود را بصورت کتبی به بالاترین مقام این شرکت ارسال نماید.
    شرکت مربوطه طی مدت پانزده روز از تاریخ دریافت شکایات، به آن رسیدگی و در صورت تشخیص صحیح اعتراض، مطابق با مقررات اقدام می‌نماید و اگر شرکت اعتراض را صحیح تشخیص ندهد، پاسخ آن را با ادله به شاکی منعکس می‌نماید.
    اگر شاکی نتیجه و جوابیه را نپذیرد، می‌تواند مراتب را به هیات رسیدگی به شکایات ارائه دهد. هیات مزبور نیز ضمن رسیدگی، نتیجه را اعلام می‌نماید.
 
ضمانتنامه شرکت در مناقصه

        شرکت در مناقصه و ارائه پیشنهاد به معنای سند پذیرش محتویات و مفاد کلیه اسناد مناقصه خواهد بود. از این رو  پس از ابلاغ کتبی این شرکت به برنده مناقصه، وی باید حداکثر ظرف مدت ۷ روز کاری تضمینان لازم را جهت انجام تعهدات و امضاء قرارداد ارائه نماید تا پس از مبادله قرارداد، تضمین شرکت در مناقصه برنده اول و دوم آزاد شود. اگر برنده اول از پیشنهاد خود خودداری کند و یا تضمین انجام تعهدات را ارائه نکند، تضمین شرکت در مناقصه وی ضبط می‌گردد.

         برنده مناقصه باید تجهیزات تحویلی را به مدت یک سال ضمانت نماید و در این رابطه ملزم به ارائه یک فقره چک شخص حقیقی یا حقوقی به مبلغ کل قرارداد خواهد بود. ضمن این که تعهد انجام خدمات پس از فروش و پرداخت خسارت‌های احتمالی ناشی از عدم ارائه خدمات پس از فروش به مدت ۱۰ سال را بصورت کتبی ارائه کند.

        برنده مناقصه باید نسبت به ارائه کارت گارانتی تجهیزات برای هر یک از تجهیزات بصورت همراه با تجهیزات اقدام نماید در غیر این صورت مناقصه‌گر از تحویل تجهیزات خودداری می‌نماید.


نحوه ثبت ضمانتنامه شرکت در مناقصه

تمام ضمانتنامه هایی که در مناقصه ارائه می‌گردند باید در حساب‌های انتظامی به ثبت برسند. به عبارت دیگر زمانی که یک شرکت در مناقصه‌ای حضور پیدا می‌کند و به عنوان برنده اعلام می‌شود، مبلغ ضمانت نامه و مبلغ وثیقه که همان ودیعه در نزد بانک است، باید مشخص شوند. برنده مناقصه در هنگام مراجعه به بانک باید موارد زیر را مد نظر داشته باشد :
واریز نقدی

ارائه ضمانت نامه

بانک بابت صدور ضمانت نامه، ۱۰% مبلغ ضمانت نامه را از حساب برنده مناقصه برداشت و باقیمانده برای سند در رهن، حساب پشتیبان و … می‌ماند. ضمن این که هزینه تمبر و کارمزد صدور ضمانت نامه نیز بر عهده مناقصه‌گر می‌باشد. هزینه تمبر غیرقابل برگشت است اما هزینه کارمزد بسته به مدت صدور ضمانت نامه عودت می‌شود و غالبا در صورت استرداد زودتر از موعد ضمانت نامه به بانک، قسمتی از آن مسترد می‌گردد. پس از ثبت ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه، مدارک ثبتی باید به شرکت برگزار کننده مناقصه تحویل داده شود.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 


:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

adakit.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 


:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      


:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

امروزه به لحاظ گستردگی و پیچیدگی در روابط اجتماعی و تجاری ، هر شرکت تجاری و صنعتی تلاش دارد کالا و خدمات خود را در داخل و خارج از کشور مشهور سازد و به مشتریان بشناساند. تا جایی که  افراد  تحت " یک نام یا علامت تجاری خاص" سعی دارند اعتبار و شهرت تجاری کسب کنند.
به عبارت رساتر ، کارکرد شناساندن و ایجاد هویت برای کالاها و یا خدمات، از طرق گزینش یک نام تجاری، علامت و نشانه های خاص، انتخاب چند رنگ روی بسته بندی و شکل لفافه صورت می گیرد. گاه نیز شرکت ها ترجیج می دهند تا به محصولات خود یک هویت جغرافیایی اعطاء کنند، یعنی برای شناساندن کالا یا خدمات خود از نام مکانی استفاده کنند که محصول در آنجا به دست آمده و یا تولیدشده و طبیعتاَ کیفیت و شهرت آن نزد مشتری به دلیل تولید در مکان مورد نظر تثبیت شده است.
علامت تجاری و صنعتی به مثابه پوشش دهنده و اسم عام تمامی این نشانه ها، شکل ها، رنگ ها و روش بسته بندی و غیره، تنها ابزار اقتصادی و حقوقی است که می تواند هم در سطح داخلی و هم در سطح جهانی، رسالت شناساندن کالا و خدمات را بر عهده گیرد.
در حقوق ایران وفق ماده 31 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 ، " حق استفاده انحصاری از یک علامت تجاری به کسی اختصاص دارد که آن علامت را طبق مقررات این قانون به ثبت رسانده باشد ".
حق استعمال انحصاری در تمامی نقاط کشور ایران قابل استناد است و درواقع اصل صلاحیت سرزمینی حاکم بوده و محدود به مکان خاصی نمی باشد. لذا هر کس در هر نقطه از ایران علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت ثبت شده را به کار ببرد مالک علامت تجاری ثبت شده می تواند منع استعمال آن را تقاضا نماید.
حق استعمال انحصاری از علامت ثبت شده نه تنها استعمال از علامت را در انحصار مالک آن قرار داده و اجازه استعمال آن را به دیگران نمی دهد بلکه اجازه استعمال علائم مشابه یا علامت ثبت شده را نیز به دیگران نمی دهد . البته باید توجه داشت که چنانچه علائم یکسان یا مشابه با علامت ثبت شده در خصوص کالاهای مشابه به کار رود معمولاَ استناد به حق استعمال انحصاری ممکن نمی باشد.

    شرایط ثبت علامت تجاری

علایم تجاری باید واجد شرایط ذیل باشند :
الف) موجب گمراه کردن مشتریان نگردد.
ب) باید وجه تمایز داشته و ابتکاری باشد.
طبق ماده 9 قانون ثبت علائم و اختراعات:"در موارد ذیل متصدی شعبه مذکور در ماده 6 تقاضای ثبت را رد خواهد کرد:
1) در صورتی که علامت مخالف مقررات قانون باشد.
2) در صورتی که علامت قبلاَ به اسم دیگری ثبت شده و یا شباهت علامت با علامت دیگری که ثبت شده است به اندازه ای باشد که مصرف کنندگان عادی یعنی اشخاصی را که اطلاعات مخصوصی ندارند به اشتباه بیندازد"

    به موجب قانون، ثبت کدام علائم تجاری ممنوع است ؟

1- بیرق مملکتی ایران و هر بیرق دیگری که دولت ایران استعمال آن را به طور علامت تجاری منع کند. علامت هلال احمر ، نشان ها ، مدال ها . انگ های دولت ایران .
2- کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد. ( از قبیل جمهوری اسلامی ، انقلابی ، دولتی و غیره )
3- علامات موسسات رسمی مانند آرم جمهوری اسلامی و هلال احمر و صلیب سرخ و غیره
4- علائمی که مخل انتظامات عمومی و یا منافی عفت باشد.
مقنن، انتخاب علائم مزبور را به عنوان علامت تجاری ممنوع اعلام کرده است . بنابراین اداره ثبت شرکت ها از ثبت علائم مذکور خودداری خواهد کرد.

    ثبت اجباری و اختیاری علائم تجاری

به کاربردن و ثبت علامت تجاری، اختیاری است ولی به موجب قانون ثبت موارد ذیل اجباری است :
الف) داروهای اختصاصی مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.
ب) مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف، و به اسم مشخصی باشند مانند کنسرو و مواد غذایی، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره ، روغن های مختلف ، شکلات ، آب نبات ، و غیره
ج) آب های معدنی گازدار، شربت ها ، آب های میوه ، نوشیدنی ها که در تحت اسم و ظروف مشخصی به معرض فروش گذاشته می شود.
د) لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود. مانند صابون، محلول عطریات و ادوکلن و پماد و غیره.
در کلیه این موارد سلامت مردم ایجاب می کند تا این علائم به ثبت برسند. بر روی این علائم شماره ثبت کالا می بایست درج شده باشد تا در صورت تخلف از مقررات بهداشتی امکان تعقیب متخلف وجود داشته باشد .
بر روی برچسب باید اسم تجاری و نشانی سازنده جنس با قید کشور مبدا و شماره ثبت علامت در ایران و شماره و تاریخ اجازه ی وزارت بهداری (در مورد داروها)  قید شود.
کلیه ی کالاهایی که علائم مربوط به آن ها ثبت و نصب نشده باشد اعم از این که نزد واردکننده یا تولیدکننده یا فروشنده (عمده فروش،مغازه دار،کسبه جزء) پیدا شود عین کالا ضبط و متخلف طبق بند(ب) از ماده ی 249 مجازات عمومی تحت تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

    مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری

1- مدارک مثبت هویت متقاضی
الف) اشخاص حقیقی:کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی:آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
2- مدارک نماینده قانونی:چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی(وکیل،دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ....) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
3-10 نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
4- در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
5- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط
6- استفاده از حق تقدم:چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
شایان ذکر است، ثبت علایم تجاری و اختراعات در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران که یکی از ادارات ثبت است انجام می گیرد.ماده 6 قانون ثبت علایم تجاری اداره ثبت علایم را شعبه مخصوصی از دفتر دادگاه شهرستان تهران می شمارد و به این ترتیب اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی قادر است تصمیماتی راجع به قبول یا رد علایم به عنوان شعبه دادگاه شهرستان اتخاذ کند.
برای ثبت علائم تجاری باید اظهارنامه ای به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تسلیم گردد. این ثبت از سوی اشخاص ذینفع مذکور در ماده قانون ثبت علائم تجاری قابل اعتراض می باشد. مدت اعتبار ثبت 10 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه می باشد.لازم به توضیح است، متقاضی ساکن هر کجا که باشد چه تهران و چه شهرستان، باید در اظهارنامه محلی را در تهران مشخص کند تا تمام ابلاغیه ها و نامه ها به آن جا ارسال شود.

1. ثبت شرکت
2. ثبت تغییرات شرکت
3. ثبت برند و علائم تجاری ( مشاوره جهت انتخاب نام مناسب برای برند، استعلام برند )
4. ثبت اختراع
5. ثبت طرح صنعتی
6. خدمات کارت بازرگانی
7. خدمات مشاوره حقوقی و وکالتی و ...



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

وفق قانون، بهره برداری توسط هر شخصی که با حسن نیت قبل از تقاضای ثبت اختراع یا در مواقعی که حق تقدم تقاضا شده است، قبل از تاریخ تقاضای حق تقدم همان اختراع، از اختراع استفاده می کرده یا اقدامات جدی و موثری جهت آماده شدن برای استفاده از آن در ایران به عمل می آورده است، از حقوق انحصاری ثبت اختراع خارج شده است و مخترع نمی تواند در این فرض مانع استفاده وی گردد.
با توجه به مراتب فوق این مقرره در مورد طرح های صنعتی نیز لازم الاجراست، بدین توضیح که حقوق ناشی از گواهینامه های طرح صنعتی شامل فرضی که شخص یا اشخاص با حسن نیت قبل از تقاضای ثبت طرح صنعتی یا در مواقعی که حق تقدم تقاضا شده است، قبل از تاریخ تقاضای حق تقدم همان طرح صنعتی، از طرح استفاده می کرده یا اقدامات جدی و موثری جهت آماده شدن برای استفاده از آن در ایران به عمل می آورده است نمی گردد و طراح نمی تواند از استفاده چنین شخصی به استناد حقوق انحصاری ناشی از ثبت طرح صنعتی جلوگیری کند.
در رابطه با بند یادشده مواردی به شرح ذیل قابل ذکر به نظر می رسد :
1- سابقه شق 4 بند ( ج) ماده 15 قانون مصوب 1386 در سطح بین الملی به قسمت اخیر بند ( ب ) ماده 4 کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی برمی گردد که ایران از سال 1337 عضویت در آن را پذیرفته است.
با توجه به قسمت اخیر ماده 4 کنوانسیون یادشده، کشورهای عضو مکلف شده اند حقوق اکتسابی اشخاص ثالث را قبل از اولین روز تقاضا که بر مبنای حق تقدم است به موجب قانون داخلی محفوظ بدارند.
2- در بعد داخلی نیز شق ( 4 ) بند ( ج) ماده 15 یادشده، جایگزین قسمت اخیر ماده 30 قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 1310 شده است که صراحتاَ در رابطه با اختراعات خارجی آن دسته است که مخترع بخواهد آن را در ایران به ثبت برساند.
در ماده 30 قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 1310 آمده است : مخترعی که در خارج ایران برای اختراع خود مطابق قوانین محل تحصیل ورقه اختراع کرده می تواند در صورتی که مدت ورقه مزبور منقضی نشده باشد در ایران نیز برای بقیه آن مدت تقاضای ورقه اختراع کند لیکن اگر اختراع مزبور را کسی یا موسسه ای در ایران قبل از تقاضای ثبت اختراع کلاَ یا جزئاَ موقع عمل یا استفاده گذارده یا مقدمات استفاده آن را تهیه کرده باشد مخترع نمی تواند از عملیات آن شخص یا موسسه جلوگیری کند.
3- با توجه به بندهای ( 1 ) و (2) فوق و سوابق تاریخی موضوع در حقوق داخلی و بین المللی و استفاده قانونگذار سال 1386 از کلمه " ایران " و " حق تقدم " در قسمت اخیر شق ( 4 ) بند ( ج) ماده 15 قانون مصوب 1386 شاید بتوان گفت که شق یاد شده نیز در رابطه با طرح های صنعتی است که در خارج از کشور به ثبت رسیده و طراح بخواهد آن را در ایران به ثبت برساند که در این صورت چنانچه اتباع ایرانی قبل از تقاضای ثبت طرح صنعتی یا در مواقعی که حق تقدم تقاضا شده است قبل از تاریخ تقاضای حق تقدم همان طرح صنعتی، از طرح صنعتی استفاده می کرده یا اقدامات جدی و موثری جهت آماده شدن برای استفاده از آن در ایران به عمل می آورده است، عمل وی قانونی تلقی شده است و طراح نمی تواند مانع آن شود.
4- چنانچه شق یادشده را در رابطه با طرح های صنعتی اعم از  داخلی و خارجی بدانیم، استفاده کننده مقدم برای مستفیدشدن از امتیاز مقرره اولاَ : باید قبل از تقاضای ثبت یا قبل از تاریخ تقاضای حق تقدم در مواقعی که حق تقدم تقاضا شده است، از طرح صنعتی عملاَ استفاده یا مقدمات استفاده جدی و موثر جهت آماده شدن برای استفاده از آن در ایران را به عمل آورده باشد و به عنوان مثال صرف انعقاد یک قرارداد آنهم با یک شرکت خارجی نمی تواند اقدام جدی و موثر تلقی شود ثانیاَ : همانطور که قانونگذار تاکید دارد این استفاده مقدم با حسن نیت، نباید در قلمرو کشوری باشد که طرح در آنجا ثبت شده است. به نظر می رسد که از بین مصادیق مربوط به حقوق انحصاری ناشی از ثبت طرح های صنعتی ، شق یاد شده صرفاَ ناظر بر استفاده ای است که قبل از ثبت طرح، استفاده کننده مقدم از آن داشته یا گام های اساسی در جهت اجرای آن داشته است؛ بنابراین اگر شخص قبل از ثبت طرح صنعتی توسط دیگری، محصول حاوی طرح را در حوزه جغرافیایی ایران می ساخته نمی تواند به استناد این امتیاز نسبت به واردات محصول حاوی طرح اقدام کند یا مبادرت به اعطای مجوز بهره برداری کند.
رابعاَ : بهره برداری شخص از طرح صنعتی باید با حسن نیت باشد.
بنابراین اگر طراح قبل از افشای طرح خود آن را نزد دوست خود فاش کند و وی نیز بر مبنای این اطلاعات شروع به استفاده از این طرح نماید نمی تواند از این امتیاز بهره مند شود.
5- همانطور که در بند ( د) ماده 15 قانون مصوب 1386 آمده است، حقوق استفاده کننده قبلی، تنها به همراه شرکت یا کسب و کار یا به همراه بخشی که در آن از طرح صنعتی استفاده می شده یا مقدمات استفاده از آن فراهم گردیده، قابل انتقال و واگذاری است و این شرط قانونگذار خود دلیل روشنی است مبنی بر اینکه استفاده کننده قبلی باید شرکت یا کسب و کاری را برای ساخت محصول حاوی طرح صنعتی یا برای تهیه مقدمات ساخت آن در ایران فراهم و راه اندازی کرده باشد. بدیهی است که به عنوان مثال صرف انعقاد قرارداد نمی تواند تامین کننده نظر قانونگذار که برای حمایت از افرادی است که قبل از ثبت طرح صنعتی با حسن نیت سرمایه گذاری برای استفاده از آن کرده اند باشد.
6- برخی معتقدند که استفاده قبلی می بایستی به صورت محرمانه و غیرعلنی صورت گرفته باشد؛ زیرا با استفاده آشکار از طرح یکی از شرایط ماهوی ثبت طرح یعنی جدید بودن آن زایل می گردد . اگرچه نظریه یادشده منطقی است لیکن با توجه به شرط اصالت به عنوان یکی از شرایط مستقل برای ثبت طرح صنعتی و نظر به اطلاق بند ( 4 ) ماده 15 قانون مصوب 1386 پذیرش شرط فوق به عنوان یکی از شرایط استفاده از امتیاز مقرره قابل تامل به نظر می رسد.



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()